ДЕКІЛЬКА ПОРАД ЩОДО КОРИСТУВАННЯ

ШКІЛЬНОЮ БІБЛІОТЕКОЮ

Буває так, що учень, йдучи до шкільної бібліотеки, не знає прізвища автора і назви книги. Вчитель повинен давати ці дані учням, а також розповісти дітям правила користування книгозбірнею. Нагадую їх вам:

 У бібліотеці є абонемент і читальний зал. На абонементі читачі одержують книги додому строком до 30 днів. Рідкісні  та цінні видання, єдині примірники книг, книги підвищеного попиту, енциклопедії, словники видаються тільки у читальному залі. У деяких бібліотеках є книжкові полиці відкритого доступу, де виставляються найпотрібніші читачам книжки. Якщо необхідної книги там немає, слід звернутися до алфавітного каталогу бібліотеки. В каталозі картки розташовані в алфавітному порядку за прізвищами авторів, а коли це колективні збірники – за алфавітом назв. Коли книгу написали кілька авторів, місце картки в каталозі визначається переважно за першим прізвищем.

 Якщо в учня немає списку літератури з чітко визначеними вихідними даними книг, то знайти потрібну книжку допоможе йому систематичний каталог, в якому є рубрики з усіх галузей знань. Бібліотекар допоможе читачеві у користуванні систематичним каталогом. Тут картки упорядковані за галузевими розділами відповідно до таблиць бібліотечно-бібліографічної класифікації.

Картотека газетних і журнальних статей надасть читачеві матеріали з поточної преси.

У кожній бібліотеці є фонд довідкових видань:

-Енциклопедії – універсальні та галузеві;

-Словники – тлумачні, мовні, термінологічні, краєзнавчі  видання;

-Бібліографічні покажчики та посібники;

-Іформаційні видання.