Поради вчителю щодо підтримки дисципліни у класі

 

  •  *       Поводьтеся так, щоб учні відчули, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність
  • *       Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування. Урок має свої чіткі завдання, це не арена для з'ясовування стосунків
  • *       Дотримуйтесь доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій у класі
  • *       Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки, не припускайте перевтоми учнів
  • *       Надавайте учням можливість частіше працювати в групах - це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки
  • *       Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами
  • *       Не  принижуйте учнів,  не припускайте  образ,  сарказму.  Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни і авторитету вчителя
  • *       Будьте   привітними,   але   враховуйте,   що   фамільярність  може породити неповагу
  • *       Не виявляйте антипатії до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями
  • *       Не припускайте появи "любимчиків", це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі
  • *       Умійте керувати емоціями, знайти ціну кожному слову, тонові. Пам'ятаючи народну мудрість : "У ножа одне лезо, а в слові їх сотні", - не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими
  • *       Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю, Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.

 

Поради вчителям для поліпшення настрою

1.      Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант)

2.    Не забувайте головного:  діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж)

3.    Якщо в тебе з’явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам

4.    Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій

5.     Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе

6.    Пам’ятайте:  думати про себе – ваш головний обов’язок

7.     Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері

8.    Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання: ”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити!”


Як тримати себе в руках?

1. Не впадайте в гнів. Привчіть себе до паузи перед спалахом гніву. А під час цієї паузи постарайтеся осмислити ситуацію. В цьому випадку вам встигне прийти в голову думка про те, що спалах гніву не принесе полегшення і може спричинити нові неприємності.
Краще всього не вивільняти свій емоційний стан гнівними словами, а робити це фізичним навантаженням (роботою або вправами). Здорова фізична втома поглине ваш гнів.


2
. Інколи потрібно і поступитися. Уперто наполягаючи на своєму, ми часто буваємо схожі на капризних дітей. Бійтеся бути капризними! Прислухайтеся до точки зору опонента, поважайте її і з достатньою часткою самокритичності відносьтеся до свого погляду на проблему. Розумні поступки не лише корисні для справи, але і викликають пошану тих, що оточують.


3. Не можна бути досконалим абсолютно у всьому. Старайтеся, перш за все, відмінно виконувати свою роботу і те, до чого ви дійсно маєте покликання. Для відчуття задоволеності інколи досить мати успіхи в одній-двох сферах, а останнє хай буде не нижче за оптимальний рівень.


4.
Навчіться на якийсь час відволікатися від своїх турбот. Якими би не були серйозні проблеми, прагніть час від часу позбавлятися від гніту важких думок, відволікатися якими-небудь насущними турботами по роботі або по будинку.
Постарайтеся не заразити своїм поганим настроєм людей, що оточують вас, інакше ваше "не в дусі" повертатиметься до вас по кругу. Будьте розумні і тактовні! Дуже погане враження справляє людина, яка будь-яку свою неприємність перетворює на світову проблему.


5. Прагніть не залишатися наодинці зі своїми проблемами. Сповідатися доброзичливій і розсудливій людині про те, що вас мучить - означає принести собі полегшення. Поради вашого співбесідника можуть навіть не мати великого практичного значення, важливе його співчуття, участь, щира зацікавленість.


6.
Не пред'являйте надмірних вимог. Той, хто дуже багато чекає від тих, що оточують, постійно відчуває роздратування від того, що ті, що оточують не відповідають його очікуванням. Це велика помилка: постійною критикою не зробити тих, що оточують, зручними для вас.


Прагніть бачити в людях позитивні риси, а в спілкуванні спирайтеся на ці якості.